Proč B2B marketéři potřebují svoji soutěž?

Soutěží o nejefektivnější, nejkreativnější a nejoriginálnější reklamu je bezpočet. Jsou srovnávány reklamy v tištěných médiích, digitální reklamy i televizní reklamy. Jedno ale mají společné – vesměs všechny jsou tvořeny proto, aby vzbudily pozornost koncových spotřebitelů. Ale co reklamy v sektoru B2B? 

Doposud se reklama B2B spokojila s místem, které na ni zbylo

Práce marketingových expertů v oboru B2C je všude patrná. Máme do hlavy vypálené jingly reklam na mobilní operátory, známe neonové nápisy reklam na nápoje, projíždíme kolem billboardů s reklamami na pojištění. Reklama B2B dlouho stála skromně v pozadí. Spokojila se s místem, které na ni tak nějak zbylo – na zadních stranách odborných magazínů nebo na méně navštěvovaných webových stránkách. 

To se ale mění. 

B2B organizace doposud věnovaly veškerou energii na vývoj produktů a služeb a marketingu věnovaly minimální pozornost, snad inspirovány heslem „dobré zboží se chválí samo“. Ale i v sektoru B2B si firmy začínají uvědomovat, že aby navázaly cenné obchodní spolupráce, musí své partnery efektivně oslovovat.  

Skoro polovina firem je orientována na B2B

B2B sektor začíná být stále vlivnější a vzniká zde konkurenční prostředí. Podle žebříčku Financial Times Stock Exchange je 50 % z 350 největších britských firem orientováno na sektor B2B, a stejně tak 40 % ze všech společností působících na ostrovech. V USA je to ještě více – 72 % je primárně B2B orientovaných a prodeje v tomto sektoru atakují hranici 9 trilionů dolarů za rok. 

To znamená, že bez dobrého marketingu to nejde. 

B2B reklamy už bývají vidět. Objevují se i v přestávce Superbowlu

Dobrý marketing nemusí znamenat jen to, že se obtelefonují všichni potenciální klienti a vysvětlí se jim výhody produktu. B2B marketing si nachází cestu na sociální sítě, na billboardy i do televize. Reklamy B2B společností už jsou běžně vidět i v přestávkách během Superbowlu. 

B2B marketéři musí prokázat stejné schopnosti jako jejich kolegové ze sektoru B2C. Musí být kreativní, vtipní, ale také rozvážní při výběru vhodných komunikačních kanálů a srozumitelní při formování reklamních sdělení. Přitom jde často o těžké výzvy. I marketingový laik má hrubou představu, jak by měla vypadat kampaň na propagaci limonády. Ale jak vytvořit kampaň pro dohledové kybernetické centrum zaměřené na ochranu citlivých firemních dat? Jak vytvořit úderný banner pro výrobce tlakových senzorů? 

Je nejvyšší čas začít si všímat práce B2B marketérů. Je čas ocenit ty nejzajímavější počiny v tomto odvětví. Najděme ty nejúspěšnější kampaně, představme veřejnosti jména kreativců, kteří je vytvořili. Bude to skvělá inspirace pro všechny tvůrčí hlavy, které v tomto oboru pracují. A přispějeme tak k vyššímu renomé B2B marketingu jako takového.