Sládci v Akci

Agentura/organizace: We Digital
Datum realizace: 06/2022 – 06/2023
Klient: Plzeňský Prazdroj
Kategorie:

Představení projektu

Jak pozvednout česko-slovenskou pivní kulturu za pomoci sociálních sítí? Edukací od těch nejpovolanějších – sládků, kteří znají pivo do poslední kapky. Proto vznikl profil Sládci v akci, který v našich krajích nemá obdoby.
Profil s neustále rostoucím publikem, který vzdělává, prohlubuje znalosti o kvalitě správně načepovaného piva a jeho snahou je i zlepšit úroveň česko-slovenské gastronomie. To vše zábavnou formou s pořádnou dávkou autenticity, humoru a vášně. Naši sládci jsou totiž skuteční srdcaři, pro které je pivo celoživotní láskou. Hlavními protagonisty je pět obchodních sládků, kteří se společně starají o pivovary Plzeňského Prazdroje.
Vznikl nám tak unikátní koncept pivních influencerů, kteří neúnavně pracují na tom, abychom si na co nejvíce místech mohli připít dokonale načepovanou hladinkou, šnytem nebo mlíkem. Za takovým půllitrem je totiž daleko více práce, než by se na první pohled mohlo zdát. A kdo by nechtěl nakouknout pod pokličku z krémové pivní pěny?

Zvolená taktika/přístup

Na úplném počátku stojí dle slov samotných sládků potřeba vytvořit platformu, která bude sdružovat lidi z oboru a bude jejich řemeslo ukazovat v tom nejlepším světle. Proto vznikl koncept influencerského profilu.
Obsah jsme se rozhodli tvořit tak, aby nebyl pouze edukativní, ale zároveň byl obohacen o současné trendy. Z velké části je převažujícím formátem mluvené video (Reels), u kterého nechybí ani titulky. Nejen kvůli tomu, aby byla videa srozumitelná lidem, kteří zrovna v danou chvíli nemají možnost si pustit video se zvukem, ale také, aby udržela pozornost uživatelů co možná nejdéle.

Komunikujeme obsah tak, aby vypadal co nejvíce autenticky, jako by si ho sládci spravovali sami. Přeci jen hlavními aktéry jsou zástupci pivovarů, tedy neherci, kteří ale oplývají láskou a starostí k pivu. I díky tomu si obsah, získal pozornost jak u pivních nadšenců, tak hlavně u lidí z branže.

Hodnocení efektivity

Díky správně volenému obsahu i jeho formy se nám povedlo aktivovat publikum (spotřebitele i výčepní) pomocí hashtagů, video reportů z důležitých akcí a vyvrácením pivních mýtů. Celkovou edukaci jsme navíc propojili i s offline aktivitami. Výsledky?
Na konci roku se náš engagement rate vyšplhal na senzačních 27 %!
Vzhledem k tomu, že celosvětový průměr engagement rate je 5,6 % u profilů s počtem 1000 – 5000 followers, považujeme takové číslo za obrovský úspěch. V závěsu jsou samozřejmě imprese, kterých jsme nasbírali 12 189 436.

Ze sládků se navíc staly instagramové hvězdy, které se objevují napříč médii. Například v pořadech Polopatě, Víkend, Máme rádi Česko nebo magazínech jako Reflex.

Popis úspěchů aktivity z pohledu přihlašovatele a klienta

Celá tato aktivace sládků na sociálních sítí, měla přinést vhled do světa pivní kultury. Měla pomoci výčepním a všem lidem z branže v tom, že se o pivním řemesle začne zase mluvit. Dá jim to platformu, která bude všechny spojovat, edukovat.

Odkaz na přílohy ke stažení

Disk Google: Sládci v akci mp4