Hlavní tváře B2B konference v podcastu. Co je víc – brand, nebo výkon? A co čekáme od cen Masters of B2B marketing?

Zdroj: vseoprumyslu.cz

Obor B2B se vyvíjí velmi turbulentně, není snadné zde vydržet a stíhat stále nové trendy či je dokonce udávat. V prostředí českého B2B je jen málo osobností, které bychom mohli označit „stálice“. Pavel Marek, Lucie Zitterbartová i Lukáš Smelík jsou výjimky. Proto hned na úvod padla důležitá otázka: jsme normální, že jsme u této profese zůstali tak dlouho?

„Ta míra zápalu a nasazení, kterou do své práce v rámci B2B komunikace jako takové dávám, není normální,“ připouští Zitterbartová. „I kolegové, kteří od nás z agentury odcházejí, se mě ptají: Jak dlouho to ještě můžeš vydržet?“, přidává se Pavel Marek. Na druhou stranu je pořád co zlepšovat, co budovat. Stojíme na začátku století B2B. A česká marketingová komunita se rychle snaží navázat na úspěšné projekty v zahraničí…

Proto mimo jiné vznikly ceny Masters of B2B Marketing. Ty byly integrovány do programu B2B konference, za níž trojice Marek – Smelík – Zitterbartová stojí. Co asi ukáže první ročník o úrovni českých B2B marketingových projektů, o schopnosti budovat brand či zlepšovat výkon? „Myslím, že to nebude špatné zjištění,“ uvedl v podcastu Pavel Marek. „Určitě zaznamenáme zajímavé výsledky. Sám jsem ve velkém očekávání. Věřím tomu, že se kromě výkonnostních kampaní objeví i kampaně založené na brand. Jsem optimista. Těším se, že se dozvíme spoustu zajímavých kampaní, které nás minuly, a budeme na ně moci takto upozornit.“

Schopnost cílení na brand nebo zlepšování výkonu je velkým tématem nejen B2B kampaní. Která z těchto složek je důležitější? Většina českých firem jednoznačně preferuje výkon, ale… „Společnost se silným brandem má větší šanci být úspěšnější i ve výkonnostní oblasti,“ odpověděl Pavel Marek. „Když mám dobře vybudovanou značku, kampaně, kromě toho, že jsou úspěšnější, jsou i levnější na nákladech,“ souhlasila Lucie Zitterbartová.

Co je to 360° marketing a proč je škoda, že se dnes tolik nedělá? Jakou velkou chybu dělají obchodníci při používání LinkedInu? Jak je možné, že malé reklamní agentury, jako je Lucky Citrón Lucie Zitterbartové, a větší společnosti typu Marco BBN mohou skvěle spolupracovat? To vše bylo probráno v 85. dílu podcastu Lukáše Smelíka. Samozřejmě padla i nezbytná otázka „co přinese umělá inteligence“. Poslechněte si zajímavé povídání zde.