Uvádějte data v souvislostech
„Díky naší kampani stouply prodeje o 25 %“. Impozantní údaj. Ale porotci se budou ptát – šlo o jeden obchod? Stouply prodeje celorepublikově, nebo v jednom městě? Stoupl objem prodejů, nebo jejich celková hodnota? Když uvádíte data, upřesněte je co nejvíce, ať je Váš úspěch pro porotce co nejvíce srozumitelný. A pokud můžete, představte grafy. Každý miluje grafy!
Zdůrazněte roli marketingové kampaně v příběhu posílení Vaší značky
Ujistěte porotce, že to byla právě kampaň, která vystřelila Vaši značku ke hvězdám. Zvláště je to nutné v kategorii Kreativní kampaně a Brandovém projektu. Pokud prodáváte zimní oblečení a během podzimu se zvýšil zájem zákazníků, asi příčinou nebude jen vtipný banner na sociálních sítích. Stejně tak porotu neohromí 200% nárůst prodeje, pokud jste prudce snížili ceny výrobků. Obchodního úspěchu jste těmito kroky určitě dosáhli, o tom není sporu a my Vám k tomu blahopřejeme. Ale pokud chcete uspět v Masters of B2B marketing, musíte vyzdvihnout sílu Vaší reklamní komunikace, která stojí za pozitivním výsledkem.
Úspěch nevychází jen ze zvýšení prodeje
Nemusíte být smutní, že nemůžete prezentovat kampaň, po které se obraty Vaší firmy zvýšily pětinásobně. Existuje mnoho kampaňových metrik – nárůst akvizic, nárůst používání, udržení podílu i přes růst share of voice Vaší konkurence, zvýšení povědomí, zlepšení image, zvýšení frekvence nákupů, vyšší návštěvnost Vašich webových stránek, zvýšení počtu sledujících Vaší stránky na sociálních sítích… Pokud jste zaznamenali cokoli z výše uvedeného, můžete tím ohromit naši odbornou porotu.

Nehaňte konkurenci
Někdy v přihlášce zafunguje srovnání s konkurencí. Když demonstrujete, že Vaše pozice byla na začátku slabá, protože konkurenční společnost XY kontrolovala celý trh, a podložíte to relevantními daty, porotci Vás pochopí. Ale pojmout přihlášku jako demonstraci kvality vašich produktů a služeb jako takových, protože „vy jste nejlepší a konkurence to dělá špatně“, to Vám k úspěchu v soutěži nepomůže.
Vyprávějte to jako příběh
Naši porotci se v marketingu pohybují mnoho let, nenechají se opít rohlíkem. Ale stejně jako každý jiný – milují příběhy. Ta data, která prezentujete, příběh opravdu vypráví – Vy jej musíte jen trochu ozvláštnit. Vyličte všechny souvislosti, jaké bylo povědomí o Vaší značce na začátku, co stálo za kreativním nápadem, který změnil komunikaci Vaší značky, jaké cíle jste od začátku sledovali a jak byly naplněny. Pokud to jde, ocitujte Vašeho klienta, který se o Vaší značce dozvěděl právě díky zdařilé kampani. To vše zvyšuje Vaše šance v soutěži.
Přihlášku si po sobě přečtěte
Vyvarujte se pravopisných nebo formálních chyb. Odešlete opravdu vymazlenou přihlášku, kde jsou všechny informace podány precizně a srozumitelně. Přejeme hodně štěstí!